Οι τεσσερις «φυλες» του Facebook: Εσεις σε ποια ανηκετε;


Ερευνα για τους χρήστες του Facebook από το Πανεπιστήμιο.. 

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Brigham Young της Γιούτα ζήτησαν από χιλιάδες χρήστες του Facebook να εξηγήσουν γιατί το χρησιμοποιούν και τι θέλουν να πετύχουν. Με βάση τις απαντήσεις τους, προέκυψαν οι εξής τέσσερις μεγάλες κατηγορίες χρηστών: οι «οικοδόμοι» σχέσεων, οι «προπαγανδιστές», οι αυτοδιαφημιζόμενοι και οι «ματάκηδες». Tα αποτελέσματα της έρευνας τα δημοσίευσαν στο διεθνές περιοδικό για θέματα κοινωνικής δικτύωσης «International Journal of Virtual Communities and Social Networking», 

Πριν σχολιάσουμε με τα στατιστικά των απαντήσεων για τις τέσσερις κατηγορίες χρηστών, αξίζει να αναφερθούμε στον χρόνο που αφιερώνουν οι χρήστες στο Facebook. Σύμφωνα με την έρευνα λοιπόν ο μέσος χρήστης αφιερώνει γύρω στα 35 λεπτά τη μέρα. Με το πρώτο άκουσμα ίσως δεν σας φαίνεται πολύ , αλλά μην ξεχνάτε ότι αναφερόμαστε μόνο σε ένα social media, φανταστείτε πόσο χρόνο αφιερώνουμε μπροστά σε μια συσκευή για να αλληλεπιδράσουμε με όλα τα social media & τις άλλες υπηρεσίες του διαδικτύου. Μήπως τελικά ο χρόνος είναι υπερβολικός ; 

Ας δούμε όμως τι έδειξε η έρευνα με βάση τις τέσσερις κατηγορίες. 

Οι ''οικοδόμοι'' σχέσεων είναι αυτοί που κάνουν αναρτήσεις και απαντούν στις αναρτήσεις των άλλων, με κύριο στόχο να δημιουργήσουν νέες σχέσεις ή να ενισχύσουν τις υπάρχουσες, που έχουν ήδη εκτός του κυβερνοχώρου. Χρησιμοποιούν το Facebook ως μια προέκταση της πραγματικής ζωής, της οικογένειας και των φίλων τους.

 Οι ''προπαγανδιστές'' χρησιμοποποιούν πρωτίστως το Facebook ως μια «ντουντούκα» για να ενημερώσουν τους πάντες σχετικά με αυτό που (πιστεύουν ότι) συμβαίνει γύρω τους. Δεν τους νοιάζει να μοιρασθούν φωτογραφίες ή προσωπικές ιστορίες τους, αλλά να διασπείρουν χρήσιμες πληροφορίες, να αναδημοσιεύσουν ειδήσεις, να πληροφορήσουν για μελλοντικές εκδηλώσεις και γενικά να κατευθύνουν την κοινή γνώμη.

Οι ''αυτοδιαφημιζόμενοι'' χρησιμοποιούν το Facebook για να προωθήσουν όχι κάποια μεγάλη ιδέα, αλλά τον εαυτό τους. Αναρτούν συνεχώς φωτογραφίες, βίντεο και κείμενα για να τραβήξουν την προσοχή στο άτομό τους και να χτίσουν το κατάλληλο προφίλ. 

Οι ''ματάκηδες'' νιώθουν την κοινωνική υποχρέωση να βρίσκονται στο Facebook, αλλά ο βασικός στόχος τους είναι να «κατασκοπεύουν» τι κάνουν οι άλλοι χρήστες. Σπάνια δημοσιοποιούν προσωπικές πληροφορίες για τους ίδιους, αλλά περνούν ώρες ελέγχοντας τα προφίλ των άλλων.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι πολλοί χρήστες του Facebook συνδυάζουν χαρακτηριστικά από περισσότερες κατηγορίες, αν και οι περισσότεροι έχουν μια τάση αυτοδιαφήμισης.  

Δείτε επίσης: Οι πιο σημαντικοί άνθρωποι στην ζωή μας 


Σχόλια