1ο Διεθνές Φόρουμ για το Αρχαίο Δράμα στην Εκπαίδευση


Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο πλαίσιο του σύνθετου προγράμματός του «Το Αρχαίο Δράμα στο Σχολείο του 21ου Αιώνα» διοργανώνει την Παρασκευή 30 και το Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015, το 1ο Διεθνές Φόρουμ «Το Αρχαίο Δράμα στην Εκπαίδευση: σκέψεις – θέσεις – αντιθέσεις».

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της εν λόγο διοργάνωσης, το Φόρουμ έχει ως στόχο την ουσιαστική συμβολή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, στην εδραίωση της χώρας ως μητροπολιτικού κέντρου αναφοράς πάνω στη μελέτη, έρευνα και παρουσίαση του Αρχαίου Δράματος.

Το αρχαίο δράμα είναι πολύ σημαντικό στην εκπαίδευση , καθώς μέσα από αυτό δίνετε η ευκαιρία στους μαθητές να συζητήσουν για πολλά θέματα που πηγάζουν από αυτό, όπως περί της ηθικής.

Ο τρόπος όμως που αυτό διδάσκετε στα σχολεία είναι ο καλύτερος ; Μήπως το εκπαιδευτικό σύστημα αντί να στοχεύει στην ουσιαστική μελέτη του αρχαίου δράματος από τα παιδιά , στοχεύει μόνο στην τελική απόδοση τους στις γραπτές εξετάσεις ; 

Ένα μεγάλο μέρος των παιδιών αν μπορούσε θα εξαφάνιζε το αρχαίο δράμα από τα σχολεία. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό ; Οι ιστορίες του αρχαίου δράματος είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες , όμως παρόλα αυτά αντί να ελκύουν τους μαθητές τους απωθούν. Αυτό σίγουρα δεν οφείλετε στο ότι δεν τους κεντρίζουν το ενδιαφέρον οι ιστορίες αυτές, αλλά επειδή για αυτούς το αρχαίο δράμα είναι ένα βιβλίο με ατελείωτες σελίδες , το οποίο όχι απλά θα διαβάσουν , αλλά θα υπέρ αναλύσουν γραμματικά & συντακτικά . Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι η γραμματική & το συντακτικό δεν είναι σημαντικά. Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι αν είναι πιο σημαντικά από τα διδάγματα που περιέχονται στο αρχαίο δράμα. 


Αν τα παιδιά διδάσκονταν το αρχαίο δράμα σαν ένα μυθιστόρημα , το οποίο θα διάβαζαν σταδιακά & θα το μελετούσαν στην τάξη , δεν θα απέδιδαν περισσότερο ; Το συντακτικό & η γραμματική μπορούν να ενσωματωθούν στο μάθημα με στόχο να βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν περισσότερο το κείμενο. Αν το εισπράξουν με αυτό τον τρόπο είναι πιθανότερο να μην αντιπαθήσουν τόσο εύκολα ούτε την γραμματική ούτε το συντακτικό. Αν όμως πρέπει να μάθουν δεκάδες κανόνες γραμματικής & συντακτικού, μετά δεν είναι λογικό να χάσουν το ενδιαφέρον τους για το μάθημα & κατ' επέκταση για το αρχαίο δράμα. 

Ο παραπάνω τρόπος διδασκαλίας σε συνδυασμό με την παρακολούθηση αρχαίου δράματος στο θέατρο , σίγουρα θα ήταν μια πολύ καλή αρχή για να έρθουν πιο κοντά οι νέοι με το αρχαίο δράμα.